szkolnyBIP

ZAMÓWIENIE / KONSULTACJE

tel. 34 377 06 50

fax. 34 377 06 66

E-mail: e-mail: biuro@szkolnybip.pl

Przejdź do strony głównej

Poniedzialek, 23 pazdziernika 2017

Indeksacja i pozycjonowanie, czyli co zrobić, by nas zobaczono?

Niejednokrotnie administratorzy dopiero co powstałych stron zastanawiają się, dlaczego nie da się ich wyszukać w Internecie. Zazwyczaj pytanie to pojawia się także w kręgach dyrekcji, rodziców lub nauczycieli, którzy wpisując w pasek wyszukiwarki nazwę placówki, nie znajdują odpowiedzi pośród kilku pierwszych wyników wyszukiwania.

Sytuacja taka ma miejsce, gdy strona jest:

  • nowa,

  • pusta,

  • lub mało popularna.

Należy wówczas w pierwszej kolejności uzupełnić witrynę, sprawić, żeby ożyła, zawierała aktualne dane, zdjęcia i pozostałe informacje, a także zadbać o jej atrakcyjność (ciekawe opisy, systematycznie dodawane artykuły z galerami itp.). Następnie musimy zatroszczyć się o odpowiednie rozreklamowanie witryny. Można w tym celu wywiesić jej adres na szkolnej tablicy, udostępniać posty na portalach społecznościowych lub rozdać karteczki z adresem na zebraniu klasowym. Im więcej odwiedzin odnotuje nasza strona, tym szybciej „wskoczy” na pierwsze miejsca i ułatwi jej odnalezienie nowym użytkownikom.

Jednak samo uzupełnianie strony treścią nie wystarczy. Google i Bing to najbardziej popularne wyszukiwarki na świecie. Indeksują strony i oceniają je przy pomocy specjalnych programów, zwanych robotami, które zachowują się prawie jak zwykły użytkownik. Roboty przemieszczają się po serwisie odnotowując jego strukturę, rejestrując kod źródłowy, sprawdzając, jakie pojawiły się nowe informacje, jakie zmiany nastąpiły w ostatnim czasie. Programy tym lepiej ocenią serwis, im lepiej jest przygotowany. A to oznacza, że poza aktualnością informacji, muszą spełniać pewne normy. Chodzi głównie o wspomniane już w poprzednie czwartki kwestie, takie jak odpowiednia hierarchia ważności nagłówków, niepowtarzalne tytuły czy poprawnie opisane linki i elementy graficzne. Do przeprowadzenia pozycjonowania wymagane jest ustalenie słów lub fraz kluczowych, według których serwis powinien być pozycjonowany. Te zwroty powinny być użyte w kluczowych miejscach strony, które robot wyszukiwarki odwiedza i indeksuje. Należą do nich wspomniane nagłówki, linki, opisy zdjęć i obrazków, tytuły zakładek i artykułów. Przemyślane tytuły są bardzo istotne dla pozycjonowania SEO, ponieważ zazwyczaj wyszukiwarka wyżej punktuje szukane słowo kluczowe, jeśli występuje ono właśnie w tytule. Im więcej elementów robot może zaindeksować, tym lepiej, ale trzeba pamiętać, że nie powinno się przesadzić z ilością słów kluczy (w takie pola wystarczy wpisać kilka najważniejszych wyrazów lub fraz).

Tworząc profesjonalną stronę internetową, każdy dobry programista powinien więc zadbać o to, by dać administratorowi odpowiednie narzędzia umożliwiające uzyskanie pożądanej pozycji w wyszukiwarce.

W naszym autorskim panelu do zarządzania treścią pamiętaliśmy więc o tym, by specjalnie wydzielić odpowiednie pola wspomagające pozycjonowanie.

W ustawieniach ogólnych strony oraz w każdej zakładce lub artykule znajdziecie opcję Pozycjonowanie SEO.

Są to znaczniki meta, zwane także META Tags, do którychnależą:

Meta title (tytuł) – wpisz tytuł strony wyświetlany w pasku przeglądarki, np. Strona Szkoły Podstawowej nr 1 w Częstochowie.

Meta keywords (słowa kluczowe) – wpisz słowa-klucze, po których Twoja strona ma być wyszukiwana w wyszukiwarce, np. szkoły podstawowe Częstochowa, dobra podstawówka w Częstochowie.

Meta description (opis) – opisz krótko zawartość strony, np. Strona zawierająca informacje z życia uczniów i szkoły SP 1 w Częstochowie, aktualności, wydarzenia oraz informacje Rady Rodziców.

To tyle trudnych słów :) Pamiętajmy, że najważniejsza jest treść strony. Jeżeli witryna będzie świecić pustkami, nawet najlepiej opisana – nie zainteresuje nikogo.

Jeśli będziemy trzymać się standardów, serwis będzie przyjazny dla wyszukiwarek, a one odpłacą nam się tym samym. Poprawnie napisany kod źródłowy oraz spełnienie wytycznych standardu WCAG 2.0, wspomaga roboty wyszukiwarek, które skuteczniej się po witrynie poruszają i rejestrują maksymalnie dużą ilość informacji. Warto więc uzbroić się w cierpliwość, przestrzegać wspomnianych zasad dotyczących dostępności i dać stronie trochę czasu na wypozycjonowanie się, aby za jakiś czas móc cieszyć się jej wysoką pozycją na liście wyszukiwania.

Informacje o artykule

Tytuł dokumentu:Indeksacja i pozycjonowanie, czyli co zrobić, by nas zobaczono?
Data utworzenia:2017-02-20
Załączniki: Brak załączników
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Administrator BIP
Dokument wyświetlono:3805
Rejestr zmian: